samedi 20 avril 2013

Porsche 901


On the 12th of September in 1963, Porsche introduced the Type 901 as the successor of the Porsche 356 at the IAA in Frankfurt. Just one year later, with the 901 poised to go into series production, it was presented to the public eye again at the Parisian Autosalon. Peugeot intervened, because they owned the copyright for all threedigit model designations with a "0" in the middle. But before Porsche was able to make the amends, production of the Type 901 had already got off the ground on September 14, 1964, and a total of 82 units were delivered by the factory.
All of them carried the type designation "901". Subsequently, the 901 became the 911, a legendary 3-digit designation that still raises the heartbeat of every sports car enthusiast. Back in the 1950’s, Porsche was rethinking the configuration of car bodies. A final design was developed by his son Ferdinand Alexander. Based on an aesthetics that emphasized clear and simple beauty, he worked out a line management that was fully in tune with the spirit of the 60s. Ferry Porsche was succinct, when he said later: "This type shaped the unique character of all Porsche sports cars." Even little boys started to dream of owning a 911 in the future. Those who were unable to afford one eventually, had received at least a miniature as a birthday present, and the treasured gift tended to be assigned a place of honour on their rack.





Le 12 Septembre 1963, Porsche a introduit le Type 901 comme le successeur de la Porsche 356 à l'IAA de Francfort. Un an plus tard, avec la 901, prête à entrer en production en série, elle a été présenté aux yeux du public au salon parisienne. Peugeot est intervenu, parce qu'ils sont propriétaire pour toutes les désignations de modèles trois chiffres avec un "0" dans le milieu. Mais avant que Porsche a pu faire les modifications, la production du type 901 avait déjà pris son envol le 14 Septembre 1964, et un total de 82 unités ont été livrées par l'usine.

Elles portaient la désignation du type "901". Par la suite, la 901 devient la 911, une désignation légendaire à 3 chiffres qui soulève encore le cœur de tous les amateurs de voitures de sport. Retour dans les années 1950, Porsche a repensé la configuration des carrosseries. Un design définitif a été élaboré par son fils Ferdinand Alexander. Basé sur une esthétique qui mettent l'accent sur une beauté simple et clair, il a travaillé sur une ligne qui était totalement en harmonie avec l'esprit des années 60. Ferry Porsche était succinct, quand il a dit plus tard: «. Ce type de forme symbolise le caractère unique de toutes les voitures de sport Porsche" Même les petits garçons ont commencé à rêver de posséder une 911 à l'avenir. Ceux qui étaient incapables de se payer une 911 finalement, avaient reçu au moins une miniature comme cadeau d'anniversaire, et ce  précieux cadeau à  une place d'honneur sur leur étagère.

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