mardi 5 janvier 2021

SINGER ACS - the ultimate safari 911 !

 ULTIME 911 SAFARI by SINGER





Étude de compétition tout-terrain Singer.

À la demande d'un client de longue date, Singer s'est tourné vers l'âge d'or du rallye Porsche dans les années 1980, et vers les héros de l'automobile, notamment les 911 SC / RS et 959, pour réinventer ses 911 refroidies par air en s'inspirant du championnat du monde des rallyes. , machines de compétition tout-terrain.

Les derniers services de Singer permettront à leurs clients de faire de la course tout-terrain, avec une Porsche 911 modifiée par Singer pour une utilisation tout-terrain.

L'étude de compétition tout-terrain a été entreprise par Singer, en partenariat avec le célèbre spécialiste du rallye 911 Richard Tuthill, en réponse à la demande de leur client de modifier sa Porsche 911 refroidie par air qui permettrait à la voiture de concourir en tout-terrain. course et de démontrer de vastes capacités d'exploration tout-terrain. Pour mettre en valeur le vaste répertoire de l'ACS, le client a commandé deux machines, une - dans l'emblématique Parallax White de Singer - axée sur le rallye à grande vitesse dans le désert et une seconde - en Corsica Red - configurée pour des événements sur tarmac à grande vitesse et à adhérence élevée.

Les Porsche 911 préparées par le spécialiste britannique de la compétition tout-terrain Richard Tuthill ont dominé les épreuves de rallye pendant des décennies, avec une récente victoire dans le 2019 East African Safari Classic marquant une remarquable 4e victoire dans l'épreuve exténuante de 5000 km à travers le Kenya et la Tanzanie. Ces succès côtoient une profonde expertise du monde de la compétition WRC et des événements tels que le Paris-Dakar.

Comme pour tous les services de restauration de Singer pour les propriétaires de la Porsche 911, la voiture prend comme point de départ la génération de voitures refroidies par air Type 964. Au cœur de la machine se trouve une évolution du six cylindres à plat refroidi par air «Mezger», ici de 3,6 L, avec deux turbocompresseurs symétriques et des corps de papillon individuels fly-by-wire. Les caractéristiques de performance du moteur peuvent être ajustées en fonction des exigences de la concurrence et du propriétaire.








Singer All-terrain Competition Study

At the request of a long-term client, Singer has looked to a golden era of Porsche rallying in the 1980s, and to automotive heroes including the 911 SC/RS and 959, to reimagine his air-cooled 911s as World Rally Championship-inspired, all-terrain competition machines.

Singer's latest services will enable their clients to go off-road racing, with a Porsche 911 modified by Singer for all-terrain use.

The All-terrain Competition Study has been undertaken by Singer, in partnership with renowned 911 rally specialist Richard Tuthill, in response to the request from their client for modifications to his air-cooled Porsche 911 that would enable the car to compete in off-road racing and to demonstrate extensive all-terrain exploration capabilities. To highlight the broad repertoire of the ACS, the client has commissioned two machines, one - in Singer's iconic Parallax White - focused on high-speed desert rallying and a second - in Corsica Red - configured for high-speed, high-grip tarmac events and disciplines.

Porsche 911s prepared by UK-based off-road competition specialist Richard Tuthill have dominated rally events for decades, with recent victory in the 2019 East African Safari Classic marking a remarkable 4th win in the grueling 5000km event across Kenya and Tanzania. These successes sit alongside deep expertise from the world of WRC competition and events such as the Paris-Dakar.

As with all Singer's restoration services for owners of the Porsche 911, the car takes the Type 964 generation of air-cooled cars as its starting point. At the heart of the machine is an evolution of the "Mezger" air-cooled flat-six, here in 3.6L form, with twin symmetrical turbochargers and fly-by-wire individual throttle bodies. The performance characteristics of the engine can be tuned depending on the demands of competition and the owner.






Technical Specifications

  • 1990 Type 964 Porsche 911
  • Core strengthening to monocoque for heavy duty off-road use, carbon fiber body panels and off-road race modifications including:
  • Suspension, wheels and brakes 
    • Specialised long-travel suspension with twin, 5-way adjustable dampers per corner (8 dampers total).
    • Forged aluminium 8x16" wheels with BF Goodrich All-Terrain tyres.
    • 4-piston, monobloc steel disc brakes with hydraulic handbrake.
  • Engine 
    • 3.6L twin turbo-charged, air-cooled, Porsche flat-six.
    • Water-to-air intercoolers, with individual-bank charge coolers housed within the plenum and cooled by clamshell-mounted radiator.
    • Tuned for the demands of each event, power starts at 450hp and 420lb ft torque
    • 5-speed sequential dog-box enabling flat-shifting. Manual and paddle-shift capable.
    • Permanent AWD.
    • Front, centre and rear, mechanical, plated limited-slip differentials.
  • Additional Specialised Equipment: 
    • Long-range fuel tank.
    • 2 x full-size spare race wheels and tyres in front trunk area and rear storage area.
    • Full FIA specification roll cage.
    • Bespoke competition seats with FIA certification
    • Rehydration system for driver and navigator
    • State-of-the-art GPS race navigation system.
https://singervehicledesign.com/

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